آرسنال و تاتنهام به هوادارانشان هشدار دادند
نوشته شده توسط : breketid
امانوئل آده‌بایور

امانوئل آده‌بایور، از زمان ترک آرسنال، رابطه خوبی با این تیم و هوادارانش نداشته است

دو تیم آرسنال و تاتنهام با انتشار بیانیه‌ای مشترک به هوادارانشان هشدار دادند که رفتارهای ناهنجار به هیچ وجه تحمل نخواهد شد.

این بیانیه در آستانه صدوپنجاهمین داربی (در بازی‌های لیگ) شمال لندن بین آرسنال و تاتنهام صادر شده که فردا (۲۶ فوریه) از ساعت ۱۳:۳۰ در استادیوم امارات برگزار خواهد شد.

امانوئل آده‌بایور، مهاجم تاتنهام، در بازی اکتبر گذشته دو تیم در وایت‌هارت لین (استادیوم خانگی این تاتنهام) هدف حملات لفظی تعدادی از تماشاگران قرار گرفته بود. آنها در شعارهایشان حمله مسلحانه به اتوبوس تیم ملی توگو در سال ۲۰۱۰ را نیز مورد اشاره قرار داده بودند.

در این بیانیه آمده است که "داربی شمال لندن همواره یک اتفاق ویژه بوده و ما امیدواریم این بازی چه از نظر بازی داخل زمین و چه حمایت مناسب هواداران در یادها بماند".

آده‌بایور از سال ۲۰۰۹ که آرسنال را برای پیوستن به منچسترسیتی ترک کرد، رابطه خوبی با آرسنال و هوادارانش نداشته است.

با این وجود، آرسن ونگر، سرمربی آرسنال، ضمن دعوت از هواداران تیمش به آرامش در بازی مقابل تاتنهام گفته: "ما می‌خواهیم به همه احترام بگذاریم. و آنها نیز باید به تیم ما و هوادارانش احترام بگذارند. من آده‌بایور را وقتی خریدم که کسی در بریتانیا او را نمی شناخت. او در آرسنال بازیکن بزرگی شد و از اینکه در باشگاه‌های بزرگ دیگری بازی می‌کند متعجب نیستم، چرا که او بازیکن خوبی است".

آده‌بایور ۲۷ ساله که به صورت قرضی برای تاتنهام بازی می‌کند، فصل گذشته نیز مدتی را در رئال مادرید سپری کرد اما با وجود ابراز علاقه برای ماندن، این تیم تمایلی برای خرید او نشان نداد.

آرسنال که در حال حاضر با یک بازی کمتر از چلسی، در رده پنجم رده‌بندی لیگ برتر قرار دارد، در این فصل وضعیت دشواری داشته و علاوه بر اینکه در لیگ قهرمانان در آستانه حذف قرار دارد، از جام حذفی انگلستان نیز کنار رفته است.

این تیم برای کسب جایگاه چهارم و تضمین حضور در لیگ قهرمانان فصل آینده، رقابت بسیار فشرده‌ای با چلسی و تا حدی با لیورپول دارد و شدیدا به امتیاز بازی فردا مقابل تاتنهام نیازمند است.

آرسنال تنها یک بازی از ۸ دیدار اخیر این تیم در لیگ برتر را برده است.

مقابله با رفتارهای ناهنجار و نژادپرستانه

جان تری و آنتون فردیناند

جان تری با اتهام توهین نژادپرستانه به آنتون فردیناند مواجه است

فوتبال انگلستان به دلیل حضور چشمگیر بازیکنان خارجی، بویژه از کشورهای آفریقایی و آمریکای مرکزی و جنوبی، معمولا با چالش‌هایی در زمینه رفتارهای غیرورزشی و در بعضی موارد توهین‌های نژادپرستانه از سوی هواداران و بازیکنان مواجه بوده است.

مسئولان فدراسیون فوتبال انگلستان هم با اتخاذ روش‌های سخت‌گیرانه و صدور احکام تنبیهی سنگین سعی در مقابله و به حداقل رساندن برخوردهای ناهنجار داشته‌اند.

در یک مورد، لوئیس سوارز، بازیکن لیورپول، به دلیل توهین نژادپرستانه به پاتریس اورا، کاپیتان منچستریونایتد در بازی این دو تیم در ۱۵ اکتبر گذشته، ۸ جلسه از همراهی تیمش محروم شده بود.

در اتفاقی مشابه، جان تری، مدافع ملی‌پوش چلسی، با اتهام توهین نژادپرستانه علیه آنتون فردیناند، مدافع کوئینز پارک رنجرز، مواجه است که دادگاه آن به ژوئیه آینده، بعد از اتمام جام ملت‌های اروپا، موکول شده است.

در اوایل ماه جاری (فوریه) فدراسیون فوتبال انگلستان به طور یکجانبه جان تری را از کاپیتانی تیم ملی این کشور کنار گذاشت که این اقدام مورد انتقاد شدید فابیو کاپلو، سرمربی وقت تیم ملی این کشور، قرار گرفت و نهایتا منجر به استعفای او شد.





:: برچسب‌ها: دره عمیق و باریک , عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: