توسعه برنامه صلح آمیز هسته ای و غنی سازی ایران مطابق با معاهدات بین المللی است
نوشته شده توسط : breketid

'پیتر سایموند' روز سه شنبه در مقاله ای كه در پایگاه خبری حزب اسلامی مالزی منتشر شد، آورده است: دولت ایران همواره بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاكید كرده و گزارش های آژانس را كه بیشتر از طریق آژانس های اطلاعاتی آماده شده است، ساختگی می داند.

این تحلیلگر غربی خاطرنشان كرد: ایران همواره اعلام كرده كه برنامه هسته ای این كشور طبق تعهدات پیمان منع گسترش سلاح های هسته است كه به ایران اجازه توسعه همه جانبه چرخه سوخت هسته ای، غنی سازی اورانیوم و استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای داده شده است.

این كارشناس سیاسی انگلیسی در ادامه به اعمال تحریم ها از سوی آمریكا و اتحادیه اروپا بر ایران و افزایش فشارها بر این كشور اشاره كرد و نوشت: ایران در واكنش به تحریم های غرب، صادرات نفت خود را به 2 كشور اروپایی قطع كرده و هشدار داد كه برخی از كشورهای غربی دیگر نیز چنانچه به اقدامات خصمانه خود بر علیه ایران ادامه دهند قطع نفت ایران به این كشورها نیز صورت خواهد گرفت كه این موضوع قطعا مشكلات بسیاری برای اروپایی كه وابسته به نفت ایران هستند، به وجود می آورد.

این تحلیلگر انگلیسی در ادامه اضافه كرد: اتهام بستن به ایران و نظامی دانستن برنامه هسته ای این كشور بهانه ای برای فرایند درخواست دسترسی بیشتر به تجهیزات حساس و دسترسی به مقامات و دانشمندان هسته ای ایران است. از تهران همچنین در خواست شده است كه این امر غیر ممكن كه تاكنون هیچ تحقیق هسته ای در داخل كشور انجام نشده است را اثبات كند.

سایموند در ادامه خاطرنشان كرد: اگر جلسه ای بین ایران و نمایندگان گروه 1+5 برگزار شود، آمریكا و متحدان اروپایی خواستار بهره وری از این فرصت برای تاكید بر خواسته های خود آنان هستند و در پی بهره گیری از یك مذاكره واقعی نیستند. در واقع آمریكا با اتهامات بی اساس كه ایران قصد دارد به بمب هسته ای دست یابد خواستار پایان دادن به تمام برنامه های احتمالی جهت دستیابی به بمب هسته ای از جمله غنی سازی اورانیوم و تحقیقات راكتور آب سنگین است.

آساق**335 ** 1574





:: برچسب‌ها: سیاه و سفید ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: