كتاب 'دفتر دوم فردوسی‌پژوهی' رونمایی می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا،'كتاب دفتر دوم فردوسی‌پژوهی' به كوشش بنیاد فردوسی و خانه‌كتاب به تازگی منتشر شده است. این كتاب حاصل گزیده‌ای از آخرین مقاله‌های 45 نفر از شاهنامه‌پژوهان، ادیبان و ایران‌شناسان برجسته كشورهای ایران، تاجیكستان، افغانستان، قزاقستان، ازبكستان، آلمان، اتریش، آلبانی، سوئد و بوسنی و هرزگوین با موضوع شاهنامه‌پژوهی و فردوسی‌شناسی است.

این كتاب همزمان با اهدای جایزه پرفسور 'آقا بزرگ' كتاب 'دفتر دوم فردوسی‌پژوهی' با حضور نویسندگان این كتاب و شاهنامه‌پژوهان برجسته كشورهای گوناگون رونمایی خواهد شد.

گردآوری و ویرایش كتاب 'دفتر دوم فردوسی‌پژوهی' بر عهده یاسر موحدفرد، دبیركل بنیاد فردوسی بوده كه در طی یك ‌سال رایزنی با نهادهای علمی، دانشگاهی و فرهنگی ایران و جهان 40 مقاله از برجسته‌ترین پژوهشگران جهانی را گردآوری كرده و برای نخستین بار در این كتاب با همكاری نشر خانه كتاب در 703 صفحه به بازار كتاب ایران، پیشكش كرده است.

رونمایی كتاب مرجع یاد شده 16 اسفند ماه امسال در تالار همایش های پژوهشكده فرهنگ و هنر جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

'آرش و جشن تیرگان'،'آز در شاهنامه'،'،آفرین در شاهنامه'،'آیین های عروسی در شاهنامه'،'از عشق سبز مادر تا عقل سرخ فرزند'،'اعتدال و عقلانیت فردوسی در شاهنامه' و 'بزرگمهر به روایت فردوسی' از مقالات عرضه شده در این كتاب است.

علاقمندان به ادبیات و شاهنامه می توانند در دفتر دوم فردوسی پژوهی آثاری از اساتید برجسته چون' آرش اكبری مفاخر'،' داود اسپرهم' ،'قدمعلی سرامی'،'مهدی محبتی' و'حمیدرضا شایگان‌فر' را مطالعه كنند.

فراهنگ**9173**





:: برچسب‌ها: چشم انداز , نیکون , روز تعطیل ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: