از سرمایه گذاری بخش خصوصی در زیر ساخت های كشور استقبال و حمایت می شود
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، مهندس علی نیكزاد عصر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی برقی شدن خط آهن مشهد – تهران در ایستگاه فریمان، افزود : سرمایه گذاری بخش خصوصی در همه بخشها اعم از راه آهن، بنادر، آزاد راهها، فرودگاه ها و هر آنچه از بیت المال در اختیار دولت می باشد،به روش 'بی او تی ' امكان پذیر است .

در روش 'بی او تی' ، پیمانكار با سرمایه خویش یك پروژه را به انجام می رساند و در طول یك قرارداد بلند مدت ، خدمات آن را به دولت با قیمت جهانی می فروشد، همچنین در خلال این مدت ، مالكیت پروژه از آن پیمانكار است .

وی به عزم دولت خدمتگزار در این خصوص اشاره كرد و اظهارداشت : به عنوان نمونه پروژه برقی شدن خط آهن مشهد – تهران توسط بخش خصوصی در ظرف یكساعت از سوی هیات دولت مصوب شد و این نشان از عزم دولت برای ورود بخش خصوصی در زیر ساخت های كشور دارد .

وی اظهارداشت : طبق آمارها میزان نقدینگی موجود در جامعه بالغ بر 300 هزار میلیارد تومان است كه اگر این حجم نقدینگی در تولید بكار گرفته شود، بسیاری از مشكلات كشور حل شده و بخش دلالی و واسطه گری در جامعه از بین می رود.

وزیر راه و شهر سازی افزود : اكنون دولت و مجلس این امكان را فراهم كرده اند كه بتوان از ظرفیت بالای بخش خصوصی در همه زمینه ها در این زوارتخانه استفاده كرد و این آمادگی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی با تمام توان وجود دارد.

مهندس نیكزاد به خدمات زیر بنایی دولت اشاره كرد و گفت : تا قبل از دولت های نهم و دهم مجموع خطوط ریلی كشور حدود 10 هزار كیلومتر بود اما در شش سال گذشته بالغ بر 10 هزار كیلومتر خط آهن اكنون در دست ساخت می باشد كه با احتساب آغاز طرح برقی شدن خط آهن مشهد - تهران ، فقط 2707 كیلومتر آن در خراسان رضوی است.

وی افزود : اتصال ریلی شمال به جنوب و شرق به غرب كشور از جمله راهبردهای وزارت راه و شهرسازی است و لذا بخش خصوصی می تواند در این پروه ها نقش آفرینی كند.

نیكزاد به بخش مسكن اشاره كرد و گفت : در دو سال گذشته دو میلیون و 700 هزار واحد مسكونی در سطح كشور دست ساخت می باشد و این در حالی است كه تا سال 89 كل واحدهای مسكونی رقمی معادل 5/18 میلیون واحد بود.

وزیر راه و شهرسازی با توضیحاتی در باره برقی شدن خط آهن مشهد- تهران افزود : اجرای طرح برقی شدن این خط به فعالیت روزمره آن لطمه ای نمی زند و همزمان پروژه مذكور به پیش خواهد رفت.

نیكزاد همچنین در مورد ترمینال راه آهن مشهد نیز گفت : طرح بازسازی این ترمینال همزمان با برقی شدن خط مشهد - تهران اجرا خواهد شد.

در مراسم آغاز طرح برقی شدن خط آهن مشهد - تهران ، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ، استاندار خراسان رضوی و چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

/2713/659





:: برچسب‌ها: درخت , موزه , آبی ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: