2012 سال عمیق تر شدن بحران و سقوط اقتصادی اروپاست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از مالزی، 'استفان اشتاینبرگ' در مقاله ای كه روز چهارشنبه روزنامه استار مالزی آن را منتشر كرده، آورده است: گزارش های اخیر حاكی از رشد منفی اقتصاد اروپا است و سال های متمادی بحران باعث شده برخی كشورهای دیگر نیز به این بحران گرفتار شوند، درآمدها كاهش یابد و در نهایت رشد منفی در اروپا رواج یابد.

وی در مقاله خود می نویسد: پیش بینی رشد اقتصادی اروپا در سال 2012 نشان می دهد كه 3/0 درصد رشد منفی در اقتصاد اروپا به وجود خواهد آمد. این در حالی است كه در سال گذشته میلادی همین رقم در مورد رشد مثبت اقتصادی اروپا پیش بینی شده بود.

تحلیلگر و نویسنده آلمانی در ادامه می افزاید: آمار مربوط به سال 2011 نشان می دهد كه اقتصاد اروپا با عقب ماندگی اقتصادی 3/0 درصدی سال گذشته را به پایان رساند. علاوه بر این، شاخص خرید در فوریه سال جاری به رقم 7/49 كاهش یافت كه بنا بر این شاخص با هر رقمی كمتر از 50 یكی از شاخصه های رشد منفی محسوب می شود.

وی در ادامه می افزاید: رشد منفی اقتصادی 3/0 درصدی بین اقتصادها اتحادیه اروپا رایج بوده و سهم هر كشوری متفاوت است. كمیسیون اروپا پیش بینی كرده است كه یك رشد منفی 3/1 درصدی برای ایتالیا و یك رشد منفی یك درصدی نیز برای اسپانیا به وجود خواهد آمد. پیش بینی های گذشته در مورد اسپانیا رشد 7/0 درصدی اقتصادی این كشور را نشان می داد.

اشتاینبرگ در ادامه می نویسد: یونان در اروپا دارای بدترین شرایط اقتصادی است. اوایل ماه جاری وزیر اقتصاد یونان اعلام كرده كه تولید ناخالص داخلی این كشور در سه ماه آخر سال گذشته میلادی به 7 درصد كاهش یافته و این در حالی است كه بنابر پیش بینی ها این رقم بین 5/5 تا 6 درصد اعلام شده بود.

وی در ادامه می افزاید: در بحران مالی دهه 1930 اقتصاد بریتانیا كه بیشترین آسیب ها را دید رشد، منفی 10درصدی در تولید ناخالص داخلی خود را تجربه كرد اما بنابر پیش بینی ها در سال جاری اقتصاد یونان دو برابر رقم فوق را تجربه خواهد كرد.

این نویسنده و تحلیلگر اقتصادی ضمن اشاره به وضعیت نامناسب اقتصاد كشورهای اروپای شمالی نیز می نویسد: نتیجه تازه ترین تحقیقات نشان می دهد كه 35 درصد براین باورند كه انگلستان در سال 2012 به بحران شدید دچار می شود و این تهدیدها در حالی كه بانك انگلستان از دولت خواسته است 50 میلیارد پوند به اقتصاد این كشور تزریق كند، افزایش می یابد.

وی در ادامه به سوئد به عنوان یكی از كشورهای ثروتمند اتحادیه اروپا كه در سال 2010 رشد به مراتب بهتری نسبت به سایر كشورها داشته است، اشاره می كند و می نویسد: وزیر مالی این كشور نیز اعلام كرده است كه دولت رشد اقتصادی سال جاری میلادی را در سطح پایینی پیش بینی كرده است و با توجه به نتایج اقتصادی سال 2011 بانك مركزی این كشور اعلام كرده است كه خانوارها كمتر خرج كرده اند و شركت ها نیز سرمایه گذاری خود را به تاخیر می اندازند.

این نویسنده آلمانی در ادامه درمورد دو كشور آلمان و فرانسه به عنوان اقتصادهای بزرگ اروپا نیز می نویسد: شاخص مدیریت خرید هر دو كشور در ماه فوریه نسبت به ماه پیش از آن كاهش یافته است و شركت های بخش خصوصی نیز در هر دو كشور نیروهای كاری خود را كاهش داده اند.

وی می نویسد: در سال گذشته آلمان برای افزایش سهم بازار خود در آسیا به ویژه با چین اقدامات زیادی انجام داده است. آخرین ارقام از چین نشان می دهد كه صادرات آلمان به چین نیز با كاهش شدیدی مواجه بوده است كه این مورد می تواند هم برای آلمان و هم برای اتحادیه اروپا شرایط منفی به وجود آورد.

اشتاینبرگ می نویسد: شرایط كاری در اروپا به گونه ای است كه تعداد بی شماری از نیروهای انسان كار خود را از دست داده اند به عنوان مثال در یونان نرخ بیكاری رسمی 20 درصد، اسپانیا 23 درصد، پرتغال 14 درصد و نرخ رشد بیكاری جوانان نیز در كشورهای بالا بین 35 تا 50 درصد است و در كل شرایط بیكاری در اروپا از بحران اقتصادی 1930 تاكنون بی سابقه بوده است.

آساق**335** 3404





:: برچسب‌ها: زرد , دریا , استرالیا ,
:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: