نوشته شده توسط : breketid

'ابوالفضل باقرنیا' صبح پنجشنبه به ایرنا گفت: با كوشش راهداران این اداره و تجهیز امكانات راهداری در منطقه، راه روستاهای 'كی كی' و 'ریین' در شهرستان بجنورد و 'تبریان' در شهرستان فاروج باز شده و تردد در آن جریان یافت.

وی اظهار داشت: این روستاها به دلیل قرارگیری در منطقه كوهستانی در زمستان به صورت دایم دارای كولاك بوده و وزش باد موجب انباشته شدن برف به ارتفاع سه تا چهار متری در سطح مسیر ارتباطی آنها می شود.

وی اضافه كرد: ارتفاع سه تا چهار متری برف در طول 20 كیلومتر و تداوم كولاك در مسیر این روستاها موجب می شود تا حتی استقرار تجهیزات و امكانات راهداری را در این مناطق با مشكل مواجه می كند.

مدیركل راه و ترابری خراسان شمالی گفت: سرانجام با تلاش شبانه روزی راهداران استان در چند روز اخیر و تجهیز امكانات راهداری برای بازگشایی این محورها، از نیمه شب گذشته راههای این روستاها باز و تردد در آنها برقرار شد.

باقرنیا افزود: برای جلوگیری از كولاك و انباشته شدن سه تا چهار متری برف در برخی از روستاها باید از برفگیر استفاده شود تا بتوان جلو انباشته شدن برف در سطح راههای روستایی را گرفت.

وی اظهار داشت: هم اكنون تمام محورهای روستایی و اصلی استان باز و تردد در آن برقرار است.

وی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارش برف در روزهای آینده، گفت: 22 گروه راهداری استان با بیش از 180 دستگاه خودرو و تجهیزات و ماشین آلات زمستانی در گردنه های اصلی و فرعی منطقه حضور دارند.

استان خراسان شمالی با بیش از 800 روستا دارای دو هزار و 662 كیلومتر راه روستایی است كه حدود 40 درصد از این راهها آسفالته است. ك/3

2712/626/330





:: برچسب‌ها: پرنده , رودخانه , دوچرخه ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: