معاون وزیر امور خارجه ایران برای دیدار با مقام های روس وارد مسكو شد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، معاون وزیر خارجه كشورمان قرار است در این سفر با 'میخاییل بوگدانف' معاون وزیر خارجه و نماینده وِیژه رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه دیدار و گفت و گو كند.

'رضا سجادی' سفیر كشورمان در روسیه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، هدف از سفر معاون وزیر خارجه ایران به روسیه را گامی در راستای رایزنی های مداوم مقام های دو كشور همسایه در خصوص مسایل مهم دوجانبه، منطقه ای و بین المللی اعلام كرد.

سجادی در پاسخ به این سوال كه آیا سفر معاون وزیر امور خارجه كشورمان به مسكو ارتباطی با پیروزی پوتین در انتخابات ریاست جمهوری روسیه دارد ، گفت: این سفر از پیش برنامه ریزی شده بود و ارتباطی به این موضوع ندارد.

وی افزود: 'آقای دكتر احمدی نژاد رییس جمهوری كشورمان شخصا در تماس با پوتین پیروزی وی را در ششمین انتخابات ریاست جمهوری روسیه تبریك گفته است.'

سفیر كشورمان در روسیه ادامه داد: معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی در سفر دو روزه خود به مسكو مذاكراتی با همتای روس خود خواهد داشت كه یكی از محورهای اصلی آن بحث در خصوص مسایل جاری سوریه خواهد بود.

وی با اشاره به مواضع نزدیك تهران و مسكو در خصوص تحولات جاری سوریه گفت: ایران و روسیه به عنوان دو كشور همسایه با هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی سوریه مخالف بوده و بر ضرورت حل و فصل مسایل این كشور از طریق مذاكره و راه های دیپلماتیك تاكید دارند.

اروپام/518**1423





:: برچسب‌ها: شیکاگو ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: