پرداختن به محتوای اثر سینمایی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، 'امیر خوراكیان' عصر دوشنبه در آِیین تودیع و معارفه رییس پیشین و جدید موسسه تصویر شهر ، افزود: دغدغه‌های زیادی در حوزه سینما و فیلم وجود دارد اما نمی دانیم كی و چه زمانی مناسب برای گفت وگو در این زمینه است ، مساله ی فیلم و سینما برای هر مجموعه فرهنگی مرتبط اهمیت زیادی دارد و برای سازمان ما كه بخشی از ماموریت در حوزه فرهنگ است ، اهمیت فوق العاده ای دارد .

وی با بیان اینكه كارهای به انجام نرسیده زیادی بر زمین مانده است، گفت: تلاش كردیم با سرمایه گذاری فكری و مادی بیشتر در این حوزه ورود كنیم و حدود دو سالی كه در خدمت اصحاب اندیشمند در حوزه فرهنگ و هنر هستیم فرصت‌های خوبی برای گفت وگو و كارهای مطالعاتی فراهم شده كه نتیجه آن تهیه 'بسته راهبردی در عرصه‌ی سینما و فیلم‌' است .

خوراكیان افزود : این بسته شامل چهار ضلع اصلی است كه ضلع اول بحث انتخاب موضوعات است و فرایند انتخاب آن است و از اولویتهای سازمان به شمار می رود.

وی در ادامه توضیح داد: در انتخاب موضوعات، مطالعات گسترده‌ای انجام دادیم از جمله اسناد بالادستی مانند قانون پنجم توسعه كشور، فرمایشات رهبر معظم انقلاب ، فعالیت شهرداری و هرآنچه كه اسناد فرادستی به شمار می‌آید را مد نظر قراردادیم و بیش از 250 موضوع برای فعالیت استخراج شد. از این موضوعات به تناسب اولویت‌ها انتخاب كردیم.

وی به انجام مطالعاتی در این زمینه اشاره كرد و افزود : 9 پژوهش دستمایه اصلی كار سازمان در این حوزه بود كه بیش از 250 موضوع برای كار استخراج شد و هر سال به تناسب شرایط تعدادی از اولویتها انتخاب می شود. این اولویتها در زمینه سبك زندگی ، اخلاق شهروندی ،هویت ملی و انقلابی و .. است .

خوراكیان، ضلع دوم بسته راهبردی را پرداختن به 'محتوا ' عنوان كرد و افزود : اولویت كار و بررسی ضعفهایی محتوایی در طول اجرای طرح در فهرست برنامه های سینمایی است .

وی ضلع سوم را حلقه‌های مفقوده موجود در این حوزه دانست و خاطر نشان كرد :مهم است كه بدانیم در چه جایگاهی باید سرمایه گذاری كرد كه نیاز در آن احساس می شود

خوراكیان، ضلع چهارم را استفاده از نیروهای فعال و پیشكسوت در این حوزه عنوان كرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تاكید كرد: تا جایی كه امكان پذیر است از فضاهای سیاسی نادرست و سیاستگذاری نابجا خود را در امان نگه می‌داریم و صادقانه برای یك حركت هدفمند و مبتنی بر ارزشهای نظام و انقلاب حركت می كنیم .

وی بر متمركز كردن كار در حوزه سینما در سازمان فرهنگی هنری شهرداری و پرهیز از هر نوع موازی كاری اشاره كرد و ادامه داد : با تمركز فعالیتهای موسسه شهر و مدیریت سینما و تلویزیون این مجموعه هویت منسجم و هدفمندی پیدا كرده است .

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با بیان اینكه در سالهای اخیر فاصله موسسات با سازمان كمتر شده است گفت : امروز با نشر شهر بازوی انتشاراتی سازمان و تصویر شهر بازوی آن در عرصه فیلم و سینما است ، این انسجام سبب شده مجموعه ها موجود در راستای اهداف سازمان حركت كنند.

وی در ادامه به ایجاد انسجام در موسسه تصویر شهر در دوران تصدی ابراهیم داروغه زاده ( رییس پیشین موسسه ) و سرمایه‌گذاری بی نظیر در حوزه تولیدات اشاره كرد و گفت : ارتباط با نخبگان و صاحب نظران فرهنگی و ارتقا در جشنواره فیلم شهر از جمله اقدامات خوب انجام شده در این دوران است .

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به انتخاب 'سیدهادی منبتی' گفت : به دلیل ویژگی‌های شخصی كه ایشان دارند بهترین گزینه برای ریاست موسسه هستند .

خوراكیان در ادامه از هنرمندان این حوزه خواست تا سازمان را در ادامه حركت یاری كنند تا بتواند فعالیتهای ارزشمندی در این حوزه ارائه نماید.

وی در پایان نیز به روز تاریخی 12 اسفند ماه و حضور پرشكوه ملت ایران در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره كرد و گفت : حضور مردم در این حركت ملی ،باقیمانده تلخی ها دوران فتنه را از بین برد و یكبار دیگر شكوه و سربلندی را به تصویر كشید و عزت مردم ایران را تثبیت كرد .

آیین تودیع و معارفه رییس پیشین و جدید موسسه تصویر شهر عصر امروز با حضور مسوولان فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از اهالی هنر در فرهنگسرای پایداری برگزار شد.

فراهنگ **1630** 3404





:: برچسب‌ها: سفر ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: