جشنواره فرهنگی ایران در رم گشایش یافت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، در اولین روز این جشنواره كه به همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم برگزار شد، استادان تاریخ و فرهنگ با حضور نویسنده كتاب در سمیناری با عنوان' روابط تاریخی و فرهنگی ایران و ایتالیا' به بررسی تاریخ مناسبات و تعاملات فرهنگی دو كشور پرداختند.

در این سمینار كه شماری از استادان و دانشجویان ایرانی و ایتالیایی دانشگاه تورورگاتای رم نیز حضور داشتند ، 'سید محمد علی حسینی'، سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، با اشاره به گوشه ای از موارد برجسته تاریخ طولانی روابط دوجانبه، گفت : امید می رود با كمك اصحاب علم و فرهنگ در راستای معرفی تاریخ و فرهنگ و هنر غنی دو كشور، ایران و ایتالیا جایگاه شایسته و دیرینه خود را نزد یكدیگر بیابند.

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های چشمگیر علمی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های مختلف نظیر 'های تك'، 'نانو'، 'هسته ای'، 'هوا- فضا' ،تولید 'رادیو داروها'، 'سلولهای بنیادین' و نیز موفقیتهای فرهنگی و هنری، بر آمادگی كشورمان برای گسترش مناسبات دوجانبه در همه حوزه ها تاكید كرد.

جشنواره هفته فرهنگی ایران در دانشگاه تورورگاتای رم، روز سه شنبه با نمایش فیلم و روز چهارشنبه با اجرای موسیقی سنتی ایرانی ادامه خواهد یافت.

1592اروپام **1596





:: برچسب‌ها: سنگ ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: