هزینه هرعنوان كتاب جدید دركتابخانه‎های دیجیتال 10 میلیون ریال است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، سید جواد سادات فاطمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: هم اكنون پایگاه‎هایی به صورت دیجیتال فعالیت دارند اما این كتابخانه‎ها محدود هستند و نمی‎توانند نیازهای كشور را به طور جامع برطرف كنند.

وی اظهارداشت: ایجاد كتابخانه دیجیتال و منابع چند رسانه‎ای با جدیت دردستور كار است با تصویب منابع مالی لازم توسط مجلس، شبكه‎سازی این كتابخانه‎ها انجام می‎شود.

سادات فاطمی با اشاره به پیگیری شبكه كتاب خوانان حرفه‎ای بیان كرد: در این شبكه اجتماعی تخصصی كه با موضوع كتاب و كتابخوانی است و در كنار فعالیت‎های تخصصی كتاب، بحث و تبادل نظر و اطلاعات، معرفی كتاب‌های برتر، نقد كتاب و مسابقه كتابخوانی در فضای مجازی انجام می‎شود.

وی ادامه داد: همچنین طرح ایجاد ایستگاه مطالعه درمراكز و اماكن عمومی و پرتردد به منظور ترویج فرهنگ كتابخوانی در دستور كار است.

معاون امور استان‎ها و مجلس نهاد كتابخانه‎های عمومی یادآورشد: درست است كه ترویج فرهنگ مطالعه مفید، هدف و مسوولیت اصلی این نهاد است اما برای تحقق این هدف نیازمند مشاركت گسترده دستگاه‎های مختلف هستیم.

سادات فاطمی بیان كرد: در كنار نیاز به اطلاع رسانی توسط رسانه‎ها، آموزش و پرورش و مراكز آموزش عالی نقش موثری در فراهم كردن فضای لازم در توسعه فرهنگ مطالعه دارند.

وی اضافه كرد: انجمن كتابخانه‎ها در استان‎ها و طرح نهضت مطالعه مفید، كمك زیادی به هماهنگی بین دستگاه‌ها دراین زمینه است.

سادات فاطمی با اشاره به اجرای طرح كتاب من اظهارداشت: با اجرای این طرح در دو سال اخیر منابع كتابخانه‎ها را متحول كرده‎ایم.

وی افزود: در گذشته منابع كتابخانه‎ها قدیمی و فرسوده بودند و علاوه براینكه به روز نبود به دلیل استفاده زیاد توسط اعضای كتابخانه‎ها فرسوده شده بودند كه در این طرح این منابع نوسازی و كتا‎ب‎های زیادی خریداری شد.

معاون امور استان‎ها و مجلس نهاد كتابخانه‎های عمومی گفت: در این مدت ظرفیت منابع كتابخانه‎ها حدود دو برابر شد طوری كه این منابع از 13 میلیون جلد به بیش از 25 میلیون جلد كتاب رسید.

سادات فاطمی ادامه داد: سالانه 60 هزار عنوان كتاب در كشور چاپ می‎شود و با توجه به این حجم بالای چاپ كتاب، قادر به خرید این تعداد كتاب نیستیم و فقط كتاب‎های مورد نیاز متقاضیان خریداری و به كتابخانه‎ها ارسال می‎شود.

وی یادآورشد: در كنار خرید كتاب به صورت متمركز در قالب طرح كتاب من، اعضای كتابخانه‎ها به صورت اینترنتی كتاب‎های مورد نیاز خود را درخواست می‎كنند و این كتاب‎ها در مركز خریداری و ارسال می‎شود.

سادات فاطمی تصریح كرد: مدت زمان بین ارایه تقاضا توسط اعضا تا خرید و ارسال كتاب، بین دو تا سه هفته است. ك/2

629/539/681





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: