سفیر ایران:دشمنان سوریه به دنبال واردكردن شوك اقتصادی هستند
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا در دمشق ،شیبانی عصر سه شنبه در دیدار با هیات رسانه ای ایرانی كه برای اطلاع از اوضاع سوریه به این كشور سفر كرده است ، افزود: در چنین شرایطی اكنون جبهه اقتصادی بزرگی در مقابل سوریه باز شده و باید در نظر داشت كه تحریم ها علیه سوریه با تحریم ها علیه ایران متفاوت است .

سفیر ایران ادامه داد : اكنون دشمنان این كشور از همه تجربیات خود در طول سه دهه تحریم ایران علیه سوریه استفاده می كنند و اگر امروز بعد از 30 سال ایران را تحریم بانكی می كنند در ارتباط با سوریه این تحریم ها از هم اكنون آغاز شده و آینده آن نگران كننده خواهد بود و تلاش بر این است تا به این كشور از طریق این تحریم ها یك شوك وارد كنند.

شیبانی تاكید كرد : این جبهه اقتصادی نیز جبهه بزرگی است و لازم است تا به ابعاد مختلف آن از سوی رسانه ها پرداخته شود و نیازمند روشنگری است و ایران هم در این راستا تلاش هایی دارد و در صورت موفقیت سوریه افق خوبی را در آینده منطقه خواهد داشت .

وی با تاكید بر این كه اطلاع رسانی امروز نقش اول را در صحنه بین المللی بازی می كند و حرف اول را می زند و در كنار حضور مردم تاثیرگذار است ، گفت: برخی تصمیم ها در صحنه بین المللی و منطقه ای بر اساس اخبار برخی رسانه ها مغرض علیه سوریه است و چنین اقداماتی نیز در برخی مجامع تاثیر دارد.

این مقام ایرانی با اشاره به این كه سوریه نقش زیادی در ثبات و امنیت منطقه دارد،گفت:در اموری مانند مواجهه با روند سازش در منطقه ، ایجاد وحدت در بین گروه های فلسطینی و مقابله با سیاست های سلطه جهانی به خصوص از سوی امریكا نیز سوریه نقش آفرینی می كند.

سفیر ایران در سوریه تصریح كرد : جمهوری اسلامی ایران به قضایای سوریه از ابعاد مختلف نگاه می كند كه یك بعد آن مطالبات واقعی مردم سوریه مانند اصلاحات است كه در بسیاری از جوامع لازم است ولی برخی تحولات منطقه ای روند آن را در سوریه برهم زد و این كشور نتوانست به روند آغاز شده اصلاحات از سال 2000 میلادی ادامه دهد.

وی با تاكید بر این كه جامعه سوریه الان آماده اجرای اصلاحات است و اصلاحات روندی جریان دار می باشد ، گفت : حذف ماده هشتم از قانون اساسی در ارتباط با وجود حزب بعث به عنوان تنها حزب موجود در این كشور خیلی تعیین كننده است و نشان می دهد كه بدنه نظام آن را قبول كرده است و در صورتی كه شرایطی غیر از وضعیت امروز داشت می توانست چنین اقدامی مشكلات زیادی برای سوریه در پی داشته باشد.

شیبانی خاطر نشان كرد:امروز توطئه بزرگی علیه سوریه جریان داشته و در حال شكل گیری است و همه جریان هایی كه در جهت تامین مصالح نظام سلطه و امریكا حركت می كنند تلاش دارند تا از این فرصت طلایی در سوریه استفاده كرده و برای این كشور مشكل ایجاد كنند.

وی گفت : در چنین شرایط مواضع برخی كشورها مانند جمهوری اسلامی ایران ، چین و روسیه در عمل طرح های برخی را برای ساقط كردن نظام سوریه با مانع جدی مواجه كرد و معادله ای را كه طراحی شده بود با ورود عناصر جدید از بازی یكطرفه به یك بازی دو طرفه تبدیل و سرعت غرب را نیز در این ارتباط متوقف كرد و نوك پیكان آن نیز جمهوری اسلامی ایران است .

شیبانی افزود : علاوه بر این برگزاری همه پرسی قانون اساسی در سوریه نیز با حضور 57 درصد از افراد واجد شرایط نشان داد كه بیشتر مردم طرفدار نظام سیاسی سوریه هستند و این همه پرسی نیز نوعی افكار سنجی عمومی درباره نظام این كشور بود .

این مقام ایرانی ابراز عقیده كرد كه در همین حال برخی حركت های مردمی و تظاهرات مسالمت آمیز در سوریه از سوی مردم را نمی توان نادیده گرفت و این موضوع واقعیت مردمی است و مطالباتی نیز دارد و ایران هم به آن احترام می گذارد و اعتقاد دارد .

وی تاكید كرد : ظرفیت ایران به حدی است كه این آمادگی را در خود می بیند كه در همكاری و همراهی با حاكمیت سوریه و مسوولان این مطالبات مردم را تامین كند و ایران به عنوان یك طرف تضمین شده است و هم مردم قبول دارند و هم حاكمیت آن را قبول می كند.

خاورم**1436





:: برچسب‌ها: تایوان , پرنده , خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: