رجبلو:تبدیل فدراسیون بدنسازی وپرورش اندام به انجمن به ضرر ورزشكاران است
نوشته شده توسط : breketid

'عزت الله رجبلو' امروز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این فدراسیون، از فدراسیون های پر مدال در سطح آسیا و جهان است و ورزشكاران این رشته با تمام مشكلات و سختی ها، مبارزه كرده و برای كشور افتخار كسب می كنند.

به گفته وی، ورزش پرورش اندام از سال 1320 در ایران پایه گذاری شد و اولین دوره رقابتهای آن با حضور تعدادی از قهرمانان آن زمان در آبان ماه 1324 در تماشاخانه دهقان در دو بخش آپولون و هركول برگزار شد و این نشان از قدمت تاریخی این رشته ورزشی در ایران دارد.

وی تصریح كرد: در طول زمان ورزش مذكور كه مورد توجه جوانان و علاقمندان قرار گرفته بود روز به روز توسعه یافته و ضمن برخورداری از موفقیت های برون مرزی، تعدادی از داوران این رشته با كسب كارت بین المللی از داوران خوب آسیا و جهان می باشند.

وی ادامه داد: این فدراسیون اكنون قریب به 7 میلیون ورزشكار در بیش از 8 هزار باشگاه ورزشی در سراسر كشور را تحت پوشش دارد و بالاخره 7 سال پیش دارای تشكیلات مستقل و فدراسیون شد و بعد از آن به آلبوم افتخارات این فدراسیون روز به روز فزونی بخشیده شد، حال با انجمن شدن، بدون شك مشكلات ورزشكاران این فدراسیون نه تنها دو برابر بلكه چندین برابر خواهد شد.

رجبلو كه به عنوان مربی تیم های ملی نیز در فدراسیون مشغول به فعالیت می باشد و از باشگاه داران نمونه كشور نیز است، ادامه داد: اكنون پرورش اندام ایران به عنوان قطب جهان مطرح می باشد، ضمن این كه ورزشكاران پاورلیفتینگ ایران كه در مجموعه فدراسیون بدنسازی مشغول فعالیت هستند، بیشترین مدال آسیایی را برای ورزش كشور به ارمغان می آورند.

نایب رئیس هیئت بدنسازی گلستان افزود: هیج ورزشی مانند رشته ما، در كشور وجود ندارد كه در كوچكترین روستاها با هزینه شخصی اداره می شود و مورد عدم حمایت دولت است و از سوی دیگر به جامعه ورزشی كمك می كند.

وی اظهار داشت: همه رشته های ورزشی به نوعی با رشته های زیر مجموعه فدراسیون بدنسازی در ارتباط هستند و تمرینات سایر رشته ها با لوازم بدنسازی صورت می گیرد و هیچ رشته ای با صدور مجوز از كمیسیون ماده 5 این تعداد باشگاه خصوصی و دولتی ندارد.

وی یادآور شد: 5 كمیته بزرگ از قبیل پاورلیفتینگ، پرس سینه، مچ اندازی، قویترین مردان، پرورش اندام و بادی كلاسیك در 4 رده سنی مشغول فعالیت می باشد كه جمهوری اسلامی ایران در 3 كمیته این فدراسیون قهرمان بلامنازع جهان و آسیا است.

این مدیر باشگاه گفت: با توجه این كه قریب به 7 سال است از فدراسیون وزنه برداری جدا شده ایم، اما خلاء های بزرگ ورزشی، آموزشی، مالی، اعزام به رقابتهای برون مرزی، كمبود بودجه های جاری و عدم جذب اسپانسر و عدم پخش از رسانه ملی، مشكلات عمده فدراسیون می باشد، اما ورزشكاران این رشته ها با تمام توان و قدرت خویش، چشم بر روی این مشكلات بسته و به افتخار آفرینی برای این كشور، متمركز شده اند.

وی افزود:نداشتن فدراسیون و قرار گرفتن این جامعه بسیار بزرگ ورزشی و نیازهای روزمره ورزشكاران، مربیان و داوران، در آینده نه چندان دور مشكلات عدیده و غیرقابل جبران بر پیكره دولت وارد می كند و از سوی دیگر جای بسی تعجب است كه فدراسیون های اسكواش، شطرنج، كبدی، اتومبیلرانی، گلف، بولینگ و رشته هائی از این قبیل حتی یك دهم فدراسیون ما گسترش، بسط از لحاظ كمی و كیفی ندارند، اما هیچ ادغامی برای آنان متوجه نیست و همه نگاهها معطوف به فدراسیونی با این همه تمام، نیرو و مدال آوری می باشد.

وی خاطرنشان كرد: در استانی مانند گلستان كه مهد والیبال و بسكتبال، كشتی و كبدی است، همه باشگاه های آنها در مجموع به اندازه یك پنجم باشگاه های بدنسازی نمی شود و از لحاظ جذب افراد و ورزشكاران جای خود را دارد كه هیچگان توان قیاس با فدراسیون بدنسازی وجود نخواهد داشت.

وی در پایان از همه مسئولان ورزش كشور به خصوص شخص وزیر ورزش درخواست نمود، در خصوص تبدیل وضعیت فدراسیون بدنسازی و زیر مجموعه فدراسیون انجمن های ورزشی با حضور كارشناسان، اساتید، صاحب فن و تفكر این رشته، جلسه نقد و بررسی صورت گیرد، زیرا تصمیم غیركارشناسانه به بدنه ورزش كشور، لطمه وارد خواهد كرد.

7467





:: برچسب‌ها: شهرستان , سفر , تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 17 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: