116 میلیون دلار كالا از استان قم به خارج از كشور صادر شد
نوشته شده توسط : breketid

'احمد ذاكری' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا تصریح كرد: صادرات استان قم در این مدت نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از لحاظ وزنی، 40 درصد و از لحاظ ارزش، 13 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: كالاهای صادراتی استان، كتاب، فرش دستباف، مصنوعات فلزی، كفش، دمپایی، نوشابه، مصنوعات شیشه ای، لوازم و ماشین آلات صنعتی و مكانیكی، مواد و مصنوعات پلاستیكی، گرانول PVC، محصولات شیمیایی و فرآورده های خوراكی بوده كه به كشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات، تركمنستان، تركیه، ارمنستان، تاجیكستان و سایر كشورها صادر شده است.

ذاكری، درآمد كل گمركات استان قم در این بازه زمانی را 455 میلیارد تومان اعلام كرد و افزود: در این مدت، 84 هزار و 340 تن انواع كالا به ارزش 505 میلیون و 261 هزار دلار از طریق گمركات استان به كشور وارد شده است كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی، چهار درصد و از لحاظ ارزش، پنج درصد رشد داشته است.

به گفته وی، در این مدت تعداد 19 هزار و 153 دستگاه خودرو از گمرك سلفچگان ترخیص شده است.

ذاكری در ادامه عنوان كرد: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، مقدار 81 هزار و 921 تن انواع كالا به ارزش 604 میلیون دلار از سایر گمركات به گمرك سلفچگان ترانزیت شده كه در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته از لحاظ وزنی، 31 درصد و از نظر ارزش، 32 درصد افزایش داشته است.

وی، همچنین در خصوص ورود و ترخیص امانات و مرسولات پستی در گمرك استان قم ابراز داشت: در این مدت تعداد یكهزار و 496 بسته به وزن شش هزار و 32 كیلوگرم از كشورهایی چون آمریكا، استرالیا، امارات، عراق، آلمان و سایر كشورها به عنوان هدیه و سوغات به بخش امانات خارجی گمركات استان وارد و ترخیص شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی، 13 درصد و از لحاظ ارزش، 35 درصد رشد داشته است.

ذاكری اضافه كرد: در این مدت، 164 فقره پرونده قاچاق به ارزش 86 هزار و 681 میلیون ریال در گمركات استان قم تشكیل شده است كه تعداد 141 فقره پرونده مربوط به پرونده های بالای 10 میلیون ریال و مابقی مربوط به پرونده های پایینتر از 10 میلیون ریال می باشد.

ك/3 553/ 380/





:: برچسب‌ها: تصویر ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: