كنگره بین المللی تصادفات جاده ای در مشهد گشایش یافت
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این كنگره خانم دكتر 'هالو ساكو' نماینده سازمان بهداشت جهانی(WHO) در آسیا و خاورمیانه و 40 نفر از متخصصان امر در حوزه پزشكی و غیرپزشكی از كشورهای مختلف به ویژه اروپایی نظیر آلمان، فرانسه و ایتالیا و همچنین مسوولان سازمان بهداشت جهانی حضور دارند.

رییس كنگره بین المللی تصادفات جاده ای در مراسم آغازین آن گفت: هم اكنون تلفات تصادفات جاده ای جزو سه عامل مرگ و میر در جهان قرار دارد لذا حل این مشكل جهانی چاره اندیشی اصولی می طلبد.

دكتر 'سعید عبدالحسینی' افزود: با توجه به مرگ و میر بالا ناشی از حوادث جاده ای در جهان، بین سالهای 2010 تا 2020 میلادی دهه ایمنی جاده ها در دنیا نامگذاری شده است.

وی توجه ویژه سازمان بهداشت جهانی به امر تصادفات را مورد تاكید قرار داد و گفت: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی روزانه سه هزار نفر در جهان بر اثر تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند.

او اظهار داشت: با كمال تاسف سالانه افزون بر 20 هزار نفر بر اثر تصادف جاده ای در ایران جان می دهند و عده زیادی هم به همین علت مجروح و یا معلول می شوند.

وی با بیان اینكه كشورهای پیشرفته در راستای كاهش حوادث جاده ای موفق عمل كرده اند افزود: امید است دستاوردهای حاصل از نخستین كنگره بین المللی تصادفات جاده ای در ایران بتواند راهكارهای اساسی در زمینه این معضل مهم ارائه كند.

رییس كنگره بین المللی تصادفات جاده ای در ادامه تعداد مقالات ارایه شده به این كنگره را در بخش پزشكی 100 مورد عنوان و بیان كرد: از این تعداد 75 مقاله در موضوعات مختلف اعم از 'ضربه های مغزی، آسیبهای ناشی از تصادفات و همچنین امدادرسانی و اورژانس' است.

دبیر كنگره بین المللی تصادفات جاده ای نیز گفت: تصادفات جاده ای تبعات و خسارات مالی و جانی فراوانی را به دنبال دارند لذا پیشگیری از این حوادث امروزه یكی از اولویتهای مهم كشور به شمار می رود.

دكتر 'علی گرجی' افزود: طی 20 سال گذشته حدود نیم میلیون نفر از هموطنان ما در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند.

وی اظهارداشت: این در حالی است كه بسیار از هموطنان نیز اعم از كودك و جوان به دلیل ضربه های ناشی از تصادفات اكنون دچار تشنج، قطع نخاع و سایر عوارض شده اند و مجبور به تحمل زندگی سخت تا آخر عمر هستند.

برپایی نمایشگاهی پیرامون قربانیان تصادفات جاده ای در كشور نیز از برنامه های جنبی نخستین كنگره بین المللی حوادث جاده ای است.

در این نمایشگاه تصاویر تمام شخصیتهای مطرح ایران از زمان قاجار تاكنون كه بر اثر تصادفات جاده ای كشته شده اند در قالب پوستر به نمایش گذاشته شده است.

نخستین كنگره بین المللی تصادفات جاده ای به همت بیمارستان فوق تخصصی رضوی طی روزهای 18 و 19 اسفند ماه در مشهد ادامه دارد.

7487/659





:: برچسب‌ها: پارک , حیوانات ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 19 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: