رئیس سابق موساد: حمله به ایران اقدام درستی نیست
نوشته شده توسط : breketid

به اعتقاد رییس سابق موساد در حال حاضر برنامه ریزی برای "تغییر در رژیم" در ایران عاقلانه تر از حمله به این کشور است

مئیر داگان، رئیس سابق سرویس اطلاعاتی اسرائیل - موساد - گفته است که رژیم ایران رژیمی است که عموما "عقلانی رفتار می کند" و حتی رییس جمهور این کشور محمود احمدی نژاد که قبلا گفته بود اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود هم وقتی موضوع به پرونده هسته ای این کشور مربوط باشد، "رویکردی نسبتا منطقی دارد."

مئیر داگان در گفتگو با شبکه خبری سی بی اس درباره پرونده هسته ای ایران گفت: البته این تفکر عقلانی به معنای غربی آن نیست ولی بدون شک مقامات ایران تمام جوانب اقداماتشان را می سنجند و در این باره بسیار با دقت و بدون عجله رفتار می کنند.

آقای داگان گفت با حمله پیشگیرانه به مراکز هسته ای ایران مخالف است و آن را زودهنگام می داند و باید برای این کار، باز هم صبر کرد.

به اعتقاد رییس سابق موساد در حال حاضر برنامه ریزی برای "تغییر در رژیم" در ایران عاقلانه تر از حمله به این کشور است.

رییس سابق موساد در این گفتگوی تلویزیونی تاکید کرد :"وظیفه ماست که به هر کسی که در ایران آشکارا با رژیم مخالفت می کند، کمک کنیم."

او گفت با اینکه در نهایت نباید به ایران اجازه داده شود به سلاح هسته ای دست یابد، اما حمله به مواضع هسته ای این کشور هم اشتباه است.

به گفته مئیر داگان، "حمله به ایران قبل از اینکه دیگر روش ها مورد بررسی قرار گیرد، اقدام درستی نیست."

این مقام بلند پایه سابق موساد ضمن تاکید بر اینکه به رییس جمهوری ایالات متحده اعتماد دارد، گفت "اگر لازم باشد آمریکا مداخله می کند و آقای اوباما به صراحت اعلام کرده که گزینه اقدام نظامی علیه ایران روی میز است و اجازه نخواهد داد که ایران به یک قدرت هسته ای تبدیل شود."

آقای داگان افزود موضوع مسلح شدن ایران به سلاح هسته ای مشکل اسرائیل نیست بلکه یک مشکل بین المللی است.

لئون پانه‌تا وزیر دفاع آمریکا اخیرا اعلام کرد که پنتاگون درحال آماده کردن یک رشته گزینه های نظامی برای حمله به تاسیسات اتمی ایران در صورت شکست تلاش های دیپلماتیک و تحریم هاست. او گفت که این برنامه ریزی ها "برای مدتی طولانی" در جریان بوده است.

آمریکایی ها در روزهای اخیر بار دیگر از اسرائیل که تاکید بیشتری بر احتمال لزوم استفاده از حمله نظامی دارد، خواسته اند به تحریم های تازه علیه ایران فرصت تاثیرگذاری بدهد.

کشورهای غربی همواره ایران را متهم کرده‌اند که فعالیت‌های هسته‌ای خود را با اهداف نظامی دنبال می‌کند و در عین حال، مانع تحقیقات در این باره می‌شود.

مقامات ایران این ادعا را رد می‌کنند و می‌گویند که برنامه هسته‌ای این کشور کاملا صلح‌آمیز است.





:: برچسب‌ها: بچه ها , آیفون ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: