فولاد ركورد معاملات تالار نقره‌ای را شكست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ( سنا)، امسال حجم عرضه محصولات مختلف در رینگ های صنعتی، پتروشیمی و كشاورزی بورس كالا به نسبت سال های گذشته افزایش یافت اما بررسی آمار معاملات تا پایان بهمن ماه بیانگر آن است كه عمده معاملات مربوط به رینگ صنعتی و خرید و فروش محصولات فولادی بوده است كه به گفته كارگزاران امسال ركورد جدید در معاملات فولادی ها در بورس به ثبت رسیده است.

براساس این گزارش تا پایان سال 90 میزان تولید فولاد كشورمان حدود 14 میلیون تن خواهد بود كه براساس آمار معاملات بورس كالا تا پایان بهمن ماه 10 میلیون و 669 هزار و 256 تن انواع محصولات فولادی در رینگ محصولات فلزی و معدنی مورد معامله قرار گرفت كه به گفته كارشناسان اصلی ترین دلیل رونق معاملات فولادی ها در بورس، حضور شركت های خصوصی در كنار دولتی ها در این بازار است البته این موضوع نیز از نتایج اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در بورس بود.

مدیرعامل شركت كارگزاری پارس ایده بنیان با اشاره به آثار مثبت اجرای قانون هدفمندی یارانه ها در رینگ فلزات بورس كالا گفت: بیشتر عرضه های رینگ فلزات بورس كالا در طی سال های گذشته را دو فولادساز بزرگ كشور یعنی ذوب آهن و فولاد مباركه اصفهان انجام می دادند اما از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و ترغیب فولادسازان خصوصی به عرضه محصولاتشان در این بازار، چهره رینگ صنعتی تغییر كرد و در حال حاضر بیش از 30 فولادساز كشور در این بازار برای فروش محصولاتشان رقابت می كنند.

'هاشم باروتی' افزود: ورود شمار زیادی از فولادسازان به بورس علاوه بر رونق معاملات رینگ صنعتی به دولت نیز برای كنترل قیمت محصولات نیز كمك شایانی كرد به طوریكه بورس كالا به بازوی دولت برای تنظیم بازار فولاد تبدیل شد. از طرفی فولادسازان خصوصی نیز كه ناشناخته بودند به بورس آمدند و بر شمار مشتریان آنها نیز اضافه شد.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود با توجه به افزایش میزان تولید فولاد در كشور حجم عرضه های این محصولات نیز در بورس طی سال های آینده افزایش یابد و همچنان فولاد از كالاهای محبوب بورس كالا باقی بماند.

اقتصام** 9141**1319





:: برچسب‌ها: گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: