امام جمعه كرمانشاه: آمریكا در نهایت ضعف قرار گرفته است
نوشته شده توسط : breketid

آیت الله 'مصطفی علما' در خطبه های نماز جمعه افزود: تنها در كمتر از یك سال چهار گماشته امریكا در افریقا و خاورمیانه(بن علی، مبارك، قذافی و علی عبدالله صالح) با موج بیداری اسلامی و خیزش ملتها سرنگون شدند كه این اتفاقات مهم رویای خاورمیانه جدید امریكا را آشفته كرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این، جنبش اعتراضی مردم امریكا كه به نام 'وال استریت' مشهور است نیز از سوی دیگر امریكا را در موقعیت ضعف قرار داده زیرا مردم این كشور نمی توانند تحمل كنند كه یك درصد اقلیت بر 99 درصد ملت حكمرانی كنند و این همان تحقق وعده امام راحل بود كه فرمود امریكا هیچ غلطی نمی تواند بكند.

علما گفت: البته ملتهای منطقه و مردم مسلمان باید بدانند كه در موج بیداری خود نباید تنها بدنبال ساقط كردن دیكتاتورهای داخل كشورشان باشند بلكه باید هدف خود را متوجه اربابان آنها و كسانی نمایند كه امثال رضاخان را در ایران بر سركار آوردند وعلیه دیكتاتورهای جهانی و بین المللی فریاد بزنند.

امام جمعه كرمانشاه با اشاره به 14 بهمن كه به نام روز ملی فناوری فضایی نامگذاری شده نیز گفت: بر اساس یك نظرسنجی كه در سطح جهان انجام شد، ایران اسلامی دارای رتبه دوم در زمینه اكتشافات و اختراعات علمی است كه این نشانگر برتری جوانان این مرز و بوم در دنیا است.

وی همچنین به 12 ربیع الاول كه به روایت اهل سنت سالروز میلاد مبارك پیامبر اسلام است اشاره و بیان كرد: هرچند برخی علمای شیعه نیز این روز را مبنای ولادت پیامبر(ص) می دانند اما اجماع بر روز 17 ربیع الاول است ولی آنچه مهم است دستاورد این میلاد خجسته یعنی هفته وحدت است.

علما ادامه داد: هفته وحدت از بركات انقلاب اسلامی است كه باید مراقب باشیم این سرمایه هنگفت را از دست ندهیم و اگر همه مسلمین جهان به آیه شریفه 'واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا' تاسی جوین، مشكلی به نام اختلاف و چند دستگی نخواهیم داشت و همه زیر پرچم اسلام، كتاب، سنت و اهل بیت(ع) گردهم خواهیم آمد.

وی همچنین رای دادن مردم تونس و مصر به مسلمانان و اسلام را نشانه وحدت آنها و موج اسلامخواهی ملتها توصیف كرد.

امام جمعه كرمانشاه همچنین اقدام همافران در روز 19 بهمن 57 مبنی بر پیوستن به امام و انقلاب را گامی مهم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی توصیف كرد و یاد و خاطره این روز را گرامی داشت.

وی همچنین دیدار اخیر مقام معظم رهبری با جوانانی از 75 كشور اسلامی و غیراسلامی را بسیار آموزنده توصیف و بیان كرد: رهبر انقلاب در این دیدار رهنمودهایی ارزنده و نقشه راه جوانان و نقش آنها در بیداری اسلامی و خیزش ملتها را ارایه فرمودند.

571





:: برچسب‌ها: نقاشی های دیواری , دریاچه , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 307
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 14 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: