تغییرات مدیریتی به سبب مشغولیت برخی مسوولان در چند جبهه است
نوشته شده توسط : breketid

'محمدرضا الوند' روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینكه مدیر پیشین این مركز هنوز عضوی از شورای علمی این نهاد است؛ افزود: به سبب مشغولیت تعدادی از مدیران در چند جبهه و با هدف تمركز بر انجام كار كیفی، برخی از تغییرات مدیریتی صورت می گیرد چرا كه مهمترین هدف اعتلای تئاتر كشور است.

وی گفت: امروز بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامی به عنوان انقلابی كه همواره از آن به عنوان یك انقلاب فرهنگی نام برده می شود و همچنین برگزاری سی دوره از جشنواره بین المللی تئاتر فجر، شرایط حاكم بر تئاتر ما به شرایط 'گذار از آثار موجود' به سمت 'آثار حرفه ای و فاخر' در حال حركت است.

الوند ادامه داد: در این میان به هر حال ناملایماتی نیز وجود خواهد داشت كه ممكن است برخی تاب تحمل آن را نداشته باشند.

الوند ادامه داد: اگر امروز شاهد رشد و توسعه نسبی تئاتر در قیاس با یك دهه گذشته هستیم نباید فراموش كنیم كه سختی هایی نیز در این راه متحمل شده ایم و برای رسیدن به قله های موفقیت، سراشیبی های تند دامنه قله را نیز بالا رفته‌ایم.

وی افزود: اتحاد و همدلی می‌تواند در تحقق یك هدف مشترك ملانند اعتلای تئاتر بهترین ابزار به شمار آید.

الوند اتفاقاتی كه طی چند مدت اخیر در بدنه مدیریت تئاتر رخ داده و تغییراتی كه صورت گرفته است را بازتابی از همین شرایط گذار و عبور از مشكلات دانست و گفت: متاسفانه دیدی كه در جامعه هنری وجود دارد این تغییرات را همخوان با مساله ای به نام استعفا می دانند.

وی ادامه داد: در حالی كه تعدادی از این تغییرات صرفا با درخواست مدیر یك مركز و موافقت مسوولان ارشد این حوزه به وقوع پیوسته و به هیچ وجه استعفایی در كار نبوده و تنها در مواردی كه خود مدیر از كلمه استعفا صحبت كرده است، آن تغییر تابع شرایطی منجر به استعفا بوده است.

مدیر اجرایی كانون تئاتر دانشگاهیان گفت: فعالیت مدیران توانمند تئاتر ایران در چند جبهه در حقیقت رشد و حركت توسعه ای تئاتر را با شتاب كمتری پیش می برد و در این راستا برای رسیدن به هدف متعالی ارتقای تئاتر لازم است تغییراتی در بدنه مدیریتی تئاتر كشور رخ دهد تا خللی در آن حركت پرشتاب پیش نیاید.

مدیر شورای ارزشیابی و نظارت مركز هنرهای نمایشی با اشاره به گفته های سرپرست مركز هنرهای نمایشی درباره آنكه جایگزینی محمدرضا الوند به جای رحمت امینی در شورای ارزشیابی و نظارت، صرفا یك تغییر مدیریتی بوده و به هیچ وجه مساله استعفا در میان نبوده است؛ گفت: وقتی در ماه های ابتدایی سال جاری حسین مسافر آستانه، مدیر پیشین مركز هنرهای نمایشی حكم متن امینی را به عنوان رییس جدید شورا امضا كرد، امینی گفت كه الوند سال ها است در این شورا فعالیت داشته و بر اوضاع از من آگاه تر است.

وی ادامه داد: در آن زمان طی صحبت هایی كه با امینی و مسافرآستانه داشتم تاكید كردم كه متن حكم به نام من نباشد تا بتوانیم از تجربیات آقای امینی در این شورا استفاده كنیم و اتفاقا طی مدت زمان حضور وی در این پست، شاهد اتفاقات خوبی در زمنیه تاكید بر ارائه آثار ارزشمند و كیفی به جای كارهای مبتنی بر نام هنرمندان در حوزه تئاتر كشور بودیم.

الوند با ابراز تاسف از اینكه هنوز ماهیت این شورا برای برخی از هنرمندان تئاتر كشور مشخص نیست خاطرنشان كرد: وظیفه این شورا یادآوری نكاتی كه همه هنرمندان بر آن واقف هستند، نیست بلكه تشخیص كیفیت آثاری صحنه ای برای اجرای عمومی است اما بارها از زبان برخی از هنرمندان در جلسات شورا شنیده ایم كه شما نباید در كار كیفی دخالت كنید و تنها به ممیزی آثار بپردازید.

وی ادامه داد: مسائل مربوط به ممیزی آثار برای تمامی هنرمندان مشخص است و وقتی این افراد به تولید آثاری در این زمینه می پردازند بر تمامی آن نكات واقف هستند و اینجا تنها نكته ای كه مغفول می ماند تایید كیفیت آثار برای ارتقای تئاتر و سطح سلیقه مخاطبان است.

الوند گفت: در ادامه راه این شورا امینی به عنوان عضوی از هیات مدیره همكاری خود را با این شورا ادامه خواهد داد و اولویت من به مسوول جدید نیز توجه بر ارتقای كیفی آثار صحنه ای تئاتر است و امیدوارم با همان اتحاد و همكاری موجود در بین اهالی تئاتر طی آینده نزدیك شاهد عبوری سربلند از این دوره گذار و توسعه كیفی تئاتر به معنای مطلق آن باشیم.

فراهنگ**ا.خ**1588





:: برچسب‌ها: پرنده , عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: