مشحون:طرح استعدادیابی بسكتبالیست های 8 تا 12 سال اجرا می شود
نوشته شده توسط : breketid

'محمود مشحون' یكشنبه شب در حاشیه دیدار فینال رقابت های نونهالان كشور بین تیم های قزوین و تهران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: 'استعدادیابی و پشتوانه سازی' برای تیم های ملی و تامین آینده بسكتبال ایران مهمترین اولویت فدراسیون بشمار می رود.

وی با بیان اینكه در سال های اخیر بسكتبال ایران در رده های سنی پایه از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است، اظهار كرد: سطح فنی خوب بازیكنان نونهال و نوجوانان و معرفی پدیده های با استعداد به تیم های ملی نشان از این مهم دارد.

مشحون با اشاره به اینكه طرح استعدادیابی فدراسیون از متولدین سال های 78 تا 80 اوایل اسفند ماه در تهران برگزار شد، اظهار كرد: حدود 350 نفر در این طرح حضور داشتند كه از میان توسط مربیان فدراسیون 100 نفر به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شده و كار آموزش به آنها آغاز شده است.

رییس فدراسیون بسكتبال خاطر نشان كرد: بدون برنامه ریزی و توجه به رده سنی پایه نمی توان انتظار داشتن تیم ملی قوی را داشت.

وی تلاش برای داشتن لیگی منسجم و قوی در همه رده های سنی را از دیگر اهداف فدراسیون بسكتبال عنوان كرد وگفت: اگر لیگ خوب، منسجم و با كیفیتی داشته باشیم تیم های ملی خوب و قدرتمندی نیز خواهیم داشت.

مشحون در خصوص رقابت های سوپر لیگ بسكتبال كشور در فصل جاری نیز گفت: لیگ امسال از كیفیت خوبی برخورار بوده او فاصله كم تیم ها به لحاظ فنی با یكدیگر بر جذابیت و هیجان این مسابقات كه وارد مرحله پلی آف شده، افزوده است.

رییس فدراسیون بسكتبال كاهش سهمیه بازیكنان خارجی تیم های لیگ برتری از دو به یك نفر را تصمیمی درست و به سود این رشته خواند و افزود: این مساله كمك كرده تا به بازیكنان جوان و آینده دار كشور فرصت بیشتری برای حضور در مسابقات سطح اول باشگاهی كشور داده شود و كمترین تاثیر آن اضافه شدن 12 بازیكن ایرانی عمدتا جوان به زمین مسابقه به همراه نفرات اصلی تیم ها بوده است.

وی عدم رغبت حامیان مالی به تیم داری در رقابت های باشگاهی را مشكل مشترك بسكتبال با دیگر رشته های ورزشی كشور دانست و اضافه كرد: امسال اسپانسرها از توانایی مالی سال های گذشته برخوردار نبودند كه این موضوع باعث بروز مشكلاتی در خصوص آغاز و برگزاری لیگ بوجود آورد ولی با رایزنی و تلاش های صورت گرفته این مساله حل شد.

مشحون یادآور شد: مسوولین و مربیان فدراسیون سال 91 مانند امسال تمام تلاش خود را برای موفقیت و ارتقای بسكتبال ایران در رده باشگاهی و ملی به كار خواهند گرفت.

7392/616





:: برچسب‌ها: پرندگان , هنر , اروپا ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
صدرا در تاریخ : 1390/12/22/1 - - گفته است :
سلام وبلاگ قشنگی داری پیش منم بیا بای مطمئنم پشیمون نمیشی<


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: