ماده 10 طرح قانونی وزارت نفت مغایر با اصل سوم قانون اساسی است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، 'سید محمد جواد ابطحی' در جلسه علنی روزسه شنبه مجلس در اخطار اصل سوم قانون اساسی اظهارداشت: رفع تبعیض اصلی كلی است و اگر استثناها را زیاد كنیم یعنی استثنا اصل و قاعده فرع می شود.

وی ادامه داد: با تصویب این ماده از طرح قانونی وظایف و اختیارات وزارت نفت از قانون خدمات مدیریت كشوری چیزی باقی نمی ماند.

این نماینده مجلس، این ماده را تبعیضی ناروا دانست و تصریح كرد: این ماده باید بخش های دیگر كشور را هم شامل شود.

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی این اخطار را وارد ندانست و گفت: باید به منافع ملی بپردازیم كه از جمله آن میادین مشترك نفتی است كه باید به سرعت به آن پرداخته شود چرا كه منابع ملی هدر می رود در این صورت است كه مصداق تبعیض ناروا است.

وی یادآور شد: موارد مطرح شده در این ماده تبعیض ناروا به حساب نمی آید چرا كه تنها امور تخصصی را شامل می شود.

احمد توكلی رییس مركز پژوهش های مجلس نیز در تذكری اظهارداشت: ماده 10 این طرح در جلسه علنی گذشته مجلس رای نیاورد و حذف آن هم رای نیاورد و به كمیسیون انرژی ارجاع شد، در این كمیسیون تنها كلمه شاغلان به آن اضافه شده است كه گویا نیست.

لاریجانی نیز در پاسخ گفت: استدلال شما كافی نیست.

در ماده 10 این طرح كه در كمیسیون انرژی اصلاح شده، آمده است: نظام های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای كاركنان وزارت نفت و شركت های تابعه شاغل در واحدهای عملیاتی و امور تخصصی بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات كشوری با رویكرد تقویت رقابت پذیری جهت ارتقای جایگاه صنعت نفت كشور و حفظ نیروی انسانی متعهد و متخصص تابع آیین نامه ای است كه با پیشنهاد وزارت نفت و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری حداكثر در مدت 6 ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می رسد.

**توكلی: رییس مجلس از استفاده ابزاری از فرمایشات رهبرمعظم انقلاب جلوگیری كند

رییس مركز پژوهش های مجلس همچنین درهنگام بررسی ماده 10 این طرح در تذكر دیگری گفت: انتظار از نمایندگان این است كه كمتر حواس رییس مجلس را پرت كنند تا وی بتواند از استفاده ابزاری از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بازدید از بخش های وزارت نفت استفاده جلوگیری كند.

رییس مجلس نیز در پاسخ از توكلی تشكر كرد.

**نماینده بجنورد: ماده 10 طرح قانونی وزارت نفت تبعیض ناروا است

موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد نیز در اخطار اصل 3 قانون اساسی اظهارداشت: ماده 10 قانون وزارت نفت به نوعی تبعیض ناروا و به تمام موضوع های حق تخصصی و بهره وری در قانون مدیریت خدمات كشوری اشاره شده است. چرا باید قانونی استثنا وضع شود.

لاریجانی نیز در پاسخ به ثروتی گفت: اخطار شما همانند مشابه اخطار ابطحی است و وارد نیست و این ماده خلاف قانون برنامه پنجم نیست.

سیام**1053**9132





:: برچسب‌ها: خورشید , هاوایی ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: