یك پایگاه خبری بلاروس: تحریم های آمریكا علیه ایران ناكارآمد است
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی 'بیزنس لیدر' روز سه شنبه در گزارشی به قلم 'یكاترینا ملشكو' نوشت: با وجود تحریم های یكجانبه و فشارهای آمریكا ، بسیاری از بانك های جهان با ایران همكاری می كنند و روابط مالی خوبی با تهران دارند.

در گزارش این پایگاه اینترنتی آمده است: واشنگتن قادر به كنترل همه بانك ها نیست و این امر در واقع محال است.

'بیزنس لیدر' خاطرنشان كرد: آمریكا به شماری از بانك های اروپایی و آسیایی كه با ایران همكاری می كنند، مشكوك است این مراكز اطلاعات خود را از وزارت دارایی آمریكا پنهان می كنند.

نویسنده گزارش معتقد است: یكی از علل ناتوانی آمریكا در تحریم بانكی ایران، وجود نواقص در قوانین بانكی این كشور است كه به بانك های خارجی اجازه می دهد راه های میان بر همكاری با ایران را بیابند.

این پایگاه اینترنتی نوشت: در حال حاضر خزانه داری و وزارت دارایی آمریكا اطلاعات موثق درباره عملیات بانكی موسسات مالی و اعتباری خارجی در اختیار ندارند و نمی توانند علیه آنها تحریمی را اعمال كنند.

در ادامه این گزارش با اشاره به اینكه احتمال درگیری نظامی آمریكا با ایران منتفی است ، آمده است: جامعه جهانی مخالف جنگ آمریكا با ایران است و از طرفین می خواهند كه پشت میز مذاكره قرار گیرند.

در این گزارش با اشاره به نگرانی روسیه از تشدید تنش ها در منطقه به دلیل ادامه خصومت ایران و آمریكا نوشت:'سرگئی ریابكوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار آغاز مذاكرات میان ایران و گروه 1+5 شد.

'بیزنس لیدر' در ادامه با اشاره به مخالفت چین با تحریم ایران نوشت: وزیر خارجه چین نیز به تازگی خواستار آغاز مذاكرات سازنده و همكاری با ایران شده و بر موضع كشورش در مخالفت با تحریم تهران تاكید كرد.

اروپام/2242**518





:: برچسب‌ها: قدیمی , زن ,
:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: