ون جیا بائو: چین به اصلاحات سیاسی نیاز مبرم دارد
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا ، ' ون جیا بائو' كه در پایان اجلاس كنگره ملی خلق در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی حاضر شده بود از تصمیم دولتش جهت در نظر گرفتن رشد اقتصادی 5/7 درصدی برای سال 2012 دفاع كرد.

وی گفت : این هدف قابل قبول برای دولت است و بر اساس سیاست های كلان اقتصادی دستیابی به آن برای چین 'مطلوب' و 'كافی ' خواهد بود.

وی ارزش رشد تولید ناخالص داخلی چین را هم اكنون 7 هزار و 460 میلیارد دلار برآورد كرد.

با این حال نخست وزیر چین اذعان كرد كه بحران بدهی اروپا و كاهش تقاضای خارجی برای كالاهای چین تاثیرات منفی زیادی بر اقتصاد این كشور داشته است.

این در حالی است كه كنگره ملی خلق چین نیز در پایان نشست 10 روزه خود برنامه اقتصادی دولت و بودجه دولت های مركزی و محلی و همچنین گزارش كار دولت ، دادستانی و دادگاه عالی خلق این كشور برای سال 2012 را تصویب كرد.

نخست وزیر چین در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: چین نه فقط به اصلاحات اقتصادی بلكه به اصلاحات سیاسی نیاز مبرم دارد.

وی هشدار داد كه اگر كشورش نتواند اصلاحات سیاسی را به پیش برده و مشكلات اجتماعی را ریشه كن كند، احتمال دارد یك انقلاب فرهنگی دیگر در چین رخ دهد.

ون جیا بائو گفت كه سیاست های اصلاحات اقتصادی در سه دهه گذشته باعث بروز چالش هایی چون توزیع ناعادلانه درآمد ، فساد مالی و مسایلی از این قبیل شده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد اوضاع تبت به خودسوزی های اخیر شماری تبتی اشاره كرد وگفت چین با اقدامات افراطی مخالف است.

نخست وزیر چین افزود: برخی استقلال طلبانی كه از سوی ' دالایی لاما ' و دولت در تبعید او در ' دارماسالا ' هند هدایت می شوند تبتی ها را تحریك به این اقدامات می كنند.

ون تاكید كرد: تبت در سال های اخیر به پیشرفت های اقتصادی و اجتماعی دست یافته است اما هنوز به اندازه مناطق ساحلی و شرقی چین پیشرفته نیست.

نخست وزیر چین در این كنفرانس خبری بیشتر در مورد اوضاع داخلی كشور صحبت كرد و به مسایل بین المللی كمتر پرداخت.

آساق ** 275 ** 2100





:: برچسب‌ها: وابسته به تکزاس ,
:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: