بیمار در اجرای طرح پزشك خانواده شهری بابت ویزیت و دارو مبلغی پرداخت نخواهد كرد
نوشته شده توسط : breketid

دكتر 'محمد شریعتی' روز چهارشنبه در حاشیه همایش پزشك خانواده شهری در استان خراسان رضوی در گفت و گو باخبرنگار ایرنا، افزود: طرح پزشك خانواده شهری دارای مزایای زیادی از جمله افزایش دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، كاهش پرداخت ها از جیب مردم، ارتقای سطح سلامت مردم و رضایتمندی از خدمات را در بردارد.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح در صورت تشخیص پزشك خانواده، بیمار به پزشك متخصص ارجاع داده می شود و از سوی دیگر میزان پرداختی بیماران به پزشك متخصص و حتی بابت بستری در بیمارستان نیز به طور چشمگیری كاهش می یابد.

وی بیان كرد: در قالب سیستم ارجاع، بیمار 10 درصد مبلغ ویزیت پزشك متخصص را می پردازد و بیمه ها 90 درصد ویزیت پزشكان متخصص به علاوه یك ویزیت كامل آنان در بخش خصوصی را پرداخت می كنند.

به گفته وی، این امر باعث می شود كه پزشك متخصص بر اساس استانداردهای جهانی برای تشخیص و درمان یك بیمار وقت بگذارد و پزشكان متخصص در صورتی كه استانداردهای ویزیت را رعایت كنند، این رقم را دریافت می كنند.

وی بیان كرد: پرداختی پزشكان خانواده با مكانیسم سرانه ای از طرف بیمه ها انجام می شود یعنی هر پزشكی كه جمعیت تحت پوشش آن بیشتر باشد با احتساب نوع جمعیت تحت پوشش نظیر مادران باردار، سرانه بیشتری را دریافت می كند.

وی گفت: در طرح پزشك خانواده شهری یك پزشك خانواده تا دو هزار و 500 بیمار را می تواند تحت پوشش داشته باشد و اعتماد و اقبال مردم به پزشكان خانواده نقش مهمی در جذب بیماران دارد.

وی اظهارداشت : پزشكان خانواده با داشتن ویژگیهای لازم از جمله داشتن پروانه دائم مطب می توانند وارد سیستم طرح پزشك خانواده در شهرها شوند.

شریعتی با بیان اینكه ایران جزء اولین كشورها درمنطقه است كه طرح پزشك خانواده شهری را اجرا می كند، افزود: سیستم ارجاع و یا طرح پزشك خانواده دارای سابقه 70 ساله است و تمامی كشورهای پیشرفته این سیستم را اجرا كرده اند.

رییس ستاد اجرایی كشوری برنامه پزشك خانواده ،گفت: اجرای طرح پزشك خانواده در شهرها جزء تعهداتی است كه می بایست تا پایان برنامه پنجم توسعه دركل كشور توسعه یابد اما به دستور ریاست محترم جمهوری بناست این برنامه در كمتر از دو سال در سطح كشور عملیاتی شود.

وی بیان اینكه پایلوت طرح پزشك خانواده شهری در سه استان كشور انجام شده است، افزود: این طرح در شهرهای بین 20 تا 50 هزار نفر جمعیت استان های 'سیستان و بلوچستان، خوزستان و چهار محال و بختیاری' به صورت آزمایشی و در قالب نسخه '01'اجرا شده است.

وی گفت: با رفع ایرادات نسخه 01 اجرای طرح پزشك خانواده در استان های مذكور، این طرح آماده اجرا در قالب نسخه '02' در تمامی شهرهای كشور خواهد بود.

7487/659/330





:: برچسب‌ها: کالیفرنیا , د ,
:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: