شمار زندانیان در فرانسه از مرز 66 هزار نفر گذشت
نوشته شده توسط : breketid

گزارش روزچهارشنبه ایرنا با استناد به آمار ارایه شده از سوی اداره مزبور حاكی است كه این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 2010 میلادی كه 62 هزار و 685 نفر بود، شش درصد بیشتر است .

این در حالی است كه كارشناسان امر معتقدند : افزایش روز افزون شمار زندانیان در كشور به مشكلی جدی برای دولت تبدیل شده در حالی كه در اول ماه جاری مارس ، برای 57 هزار و 213 زندانی فضای لازم موجود بود و افزایش شمار زندانیان سبب تراكم بیش از حد در زندان های كشور شده است.

پارلمان فرانسه در نشست چندی پیش خود ، با ساخت فضای لازم برای ایجاد 24 هزار تخت اضافی جدید برای زندانهای كشور ظرف پنج سال آینده موافقت كرد.

براساس این مصوبه ، مقرر شده است ظرفیت زندان های فرانسه تا پایان سال 2017 میلادی به 80 هزار نفر برسد.

در همین حال ' كمیسیون ملی مشورتی حقوق بشر فرانسه' نیز با طرح جدید پارلمان منتقدانه برخورد كرد و آنرا طرحی غیرمنطبق با واقعیت های موجود و مبتنی بر پیش بینی های نامشخصی توصیف كرد.

این كمیسیون همچنین خواستار كنارگذاشته شدن سیاست جاه طلبانه دولت در پیشگیری از بزهكاری و تقلیل مجازات ها در جامعه شده است.

فرانسه اخیرا در پی شكایت شماری از زندانیان در یكی از زندانهای كشور به دلیل نامساعد بودن شرایط زندان از جمله نبود فضای كافی در اختیار افراد بازداشتی به پرداخت جرایم نقدی محكوم شد.

هم اكنون بیش از یكصد پرونده در فرانسه و اراضی ماورآء بحار به دلیل شرایط نامساعد بازداشتگاهها و زندانهای كشور علیه دولت دایر است .

اروپام **1495**2047**





:: برچسب‌ها: دریا , شهرستان ,
:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 25 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: