اتهام به ایران از سوی كشورهای اشاعه دهنده سلاح هسته ای پذیرفتنی نیست
نوشته شده توسط : breketid

به گزارش ایرنا از مالزی، جورج اسمیت روز پنجشنبه در مقاله ای كه پایگاه تحلیلی 'بسوی آینده' مالزی آن را منتشر كرده، آورده است: بنا به اظهارات فدراسیون دانشمندان آمریكایی، 9 كشور حدود 20 هزار و 500 سلاح هسته ای در اختیار دارند كه از این مجموع تعداد 8 هزار و 500 سلاح هسته ای به آمریكا تعلق دارد كه در 6 پایگاه به كار گرفته می شوند كه به ایران نزدیك هستند.

این تحلیلگر آمریكایی در ادامه می نویسد: ایران دارای هیچ پایگاه نظامی در كشورهای اطراف آمریكا نیست و به رغم این كه تحریم هایی از طرف آمریكا بر این كشور اعمال شده، اما ایران آمریكا را تحریم نكرده است. اما با این حال به دلیل گزارش ماه نوامبر سال گذشته آژانس بین المللی انرژی اتمی كه در آن ادعا شده است كه ممكن است ایران به سلاح هسته ای دست یابد، ایران از طرف كشورهای غربی تحریم هایی به ناحق علیه این كشور اعمال شده است.

جورج اسمیت در ادامه مقاله خود می افزاید: هزینه های مالی كه جنگ عراق و افغانستان بر آمریكا تحمیل كرده نشان دهنده این است كه كسانی كه در تلاش راه اندازی جنگ هستند، افراد خردمندی نیستند و از اصل اساس سیاست آمریكایی را كه 'زندگی كن و اجازه بده دیگران نیز زندگی كنند' با 'آنگونه زندگی كنید كه ما می گوییم' جابجا كرده اند.

وی می نویسد: برخلاف جنگ های گوناگونی كه در دهه های گذشته آمریكا در خاورمیانه به راه انداخته است، سرزنش زیادی در مورد مشروعیت منابع مالی جنگ در بین آمریكایی ها وجود دارد. یك جنگ مشروع یا عادلانه به این معناست كشوری درصدد دفاع از مرزهای خود باشد و بخواهد تهدیدها را رفع كند.

این نویسنده آمریكایی تصریح می كند: با توجه به تداوم افزایش میزان بدهی های آمریكا سووالی كه مطرح می شود این است كه آیا مردم عدم ر ضایت خود را از سیاست های دولت اعلام می كنند و به آنها خواهند گفت كه سیاست های موجود را متوقف كنند؟ یا اینكه دولت را از امور مالی جدا كنند؟ و یا اینكه هر دو مورد را با هم انجام دهند.

آساق**335** 3404





:: برچسب‌ها: حزب , رقص , فوتبال ,
:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: