برای معافیت موسسات قرآنی مردمی از پرداخت مالیات تلاش می كنیم
نوشته شده توسط : breketid

'محمد انجم شعاع' روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار معارف ایرنا افزود: در قانون موسسات قرآنی، اقلیت های مذهبی از پرداخت هر گونه مالیات معاف شده اند، حال آنكه این قانون شامل سایر موسسات نمی شود.

وی با بیان آنكه برخی موسسات قرآنی از آنجا كه توان پرداخت مالیات را ندارند از ادامه فعالیت باز مانده اند، در اختیار نداشتن بودجه لازم را از دیگر مشكلات گریبانگیر موسسات قرآنی عنوان كرد.

انجم شعاع ادامه داد: از آنجا كه اتحادیه موسسات قرآنی به عنوان نماینده تام الاختیار این موسسات فعالیت دارد، بهتر است به جای آنكه بودجه ابتدا در اختیار دیگر دستگاه ها قرار گرفته و پس از طی مراحل مختلف مبلغ آن كاهش یابد، بطور مستقیم در اختیار اتحادیه قرار گیرد تا راحت تر بتوان موسسات قرآنی را پشتیبانی و حمایت كرد.

وی به مهمترین اقدامات اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور در سال جاری اشاره كرد و افزود: امسال مشكل بیمه سه هزار نفر از معلمان و فعالان قرآنی با مشاركت مركز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برطرف شد.

انجم شعاع با بیان آنكه مساله بیمه معلمان و فعالان قرآنی، 10 سال بود كه حل نشده باقی مانده بود، اظهار داشت: در صورت تخصیص اعتبارات و حمایت دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سال 91 مشكل بیمه دو هزار نفر دیگر از این معلمان پی گیری و مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور، از واگذاری زمین اردویی به استان ها به منظور ایجاد اردوگاه های آموزشی، تفریحی و سیاحتی به عنوان گام مثبت این اتحادیه در سال 90 نام برد.

وی ادامه داد: اكنون زمین برای تاسیس یكی از این اردوگاه ها در نوار ساحلی مازندران با حمایت استانداری این استان مشخص شده اما همچنان مراحل اداری آن برای ساخت به اتمام نرسیده است.

انجم شعاع با بیان آنكه همچنین موافقت اولیه بمنظور واگذاری زمین اردویی برای 10 استان از جمله بوشهر، كردستان، سمنان و كرمان اخذ شده، اضافه كرد: امید است سال آینده برای تمامی استان ها منطقه ای آموزشی، تفریحی و سیاحتی بمنظور حضور اصحاب قرآن در نظر گرفته شود.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور، ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را از دیگر فعالیت های مهم این اتحادیه در سال 90 برشمرد و گفت: مكاتبات متعدد با نمایندگان مجلس شورای اسلامی موجب شد تا آنها در جریان معضلات و مشكلات موسسات قرآنی قرار بگیرند.

وی تاكید بر ضرورت كار قرآنی در قالب مجموعه های مردمی، اطلاع از توانمندی های موسسات قرآنی و آگاهی از میزان علاقه مندی مجموعه اصحاب قرآنی در قالب ساختاری مردمی بمنظور تحقق تدابیر قرآنی رهبر معظم انقلاب، را از دیگر دستاوردهای تعامل این اتحادیه با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جاری عنوان كرد.

انجم شعاع اظهار داشت: در سال 90 همچنین این اتحادیه توانست مجموعه های خود را به عنوان 'سربازان ولایت' در راستای تحقق تدابیر قرآنی رهبر معظم انقلاب سوق دهد.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور ادامه داد: در این رابطه تمامی موسسات قرآنی بسیج شده اند تا آموزش یك میلیون حافظ از 10 میلیون حافظ قرآنی مد نظر رهبر معظم انقلاب را محقق سازند.

وی با بیان آنكه مقدمات لازم برای اجرایی شدن این مهم فراهم شده و امید است سال آینده به مرحله اجرا برسد، افزود: این اتحادیه همچنین در طرح ملی 1445، برای نخستین بار وارد عرصه شد و توانست حدود یكهزار كلاس و 30 هزار قرآن آموز را در قالب این طرح زیر پوشش قرار دهد.

انجم شعاع از دیگر موفقیت های اتحادیه موسسات قرآنی مردم در سال 90 را امضا تفاهم نامه با وزارت كشور بمنظور ایجاد 15 هزار خانه قرآن شهری(مكتب خانه) اعلام كرد و بیان داشت: ایجاد این خانه های قرآنی در مناطق شهری، گام موثری است تا محیط شهری نیز فضای قرآنی پیدا كند.

وی خاطرنشان كرد: در بحث ایجاد خانه های قرآنی شهری(مكتب خانه) تلاش داریم در شش ماهه اول سال آینده، این مهم را در تمامی استان ها به مرحله اجرا برسانیم، وزارت كشور نیز اعلام آمادگی كرده در توسعه كمی این خانه ها ما را یاری دهد.

مدیر عامل اتحادیه موسسات قرآنی مردمی كشور، برگزاری اولین مجمع موسسات قرآنی با حضور 600 موسسه قرآنی همزمان با ماه مبارك رمضان و حمایت از این موسسات برای خرید كتاب های مورد نیاز و برگزاری مجمع عمومی اتحادیه موسسات قرآنی در مشهد مقدس را از دیگر فعالیت های این اتحادیه در سال 90 برشمرد.

وی ادامه داد: امضای تفاهم نامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ایجاد خط 1501 برای تمامی استان ها را در زمره دیگر اقدامات موثر این اتحادیه در سال جاری ذكر كرد و گفت: آحاد جامعه در هر نقطه از كشور می توانند با این شماره بدون استفاده از كد ارتباط برقرار كرده و سووالات و نیازهای قرآنی خود را با اتحادیه موسسات قرآنی مطرح كرده و راهنمایی الازم را دریافت كنند.

انجم شعاع افزود: سال آینده همچنین بنا داریم مهمترین كنگره مدیران قرآنی را آذر ماه در مازندران با حضور یكهزار نفر از مدیران برگزار كرده و به بحث های تخصصی پرداخته و چشم انداز روشنی از مسیر قرآنی كشور ترسیم و دنبال كنیم.

فراهنگ ** 1883 ** 1071





:: برچسب‌ها: برف ,
:: بازدید از این مطلب : 286
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: